| |
Emzirme konusunda bugüne kadar yapılan en büyük araştırmanın sonuçları açıklandı.
Kanada´daki McGill Üniversitesi tarafından yapılan yeni bir araştırma, emzirme ile artan zeka arasında güçlü bağlantı buldu.
Araştırmacılar, emzirme konusunda bugüne kadar yapılan bu en büyük araştırmanın sonuçlarına göre, emzirme çocukların zekasını artırıyor ve akademik başarılarını geliştiriyor.
Genel Psikiyatri Arşivlerinin yeni sayısında yayımlanan Emzirme ve Çocuk Bilişsel Gelişimi başlıklı makalede doktor Michael Kramer, araştırma sonuçlarının, 6,5 yıldır incelenen 14 bin çocuktan elde edildiğini belirtiyor. Kramer, çalışmalarının, emzirmenin çocukları daha zeki yaptığına dair bugüne kadar en güçlü kanıtı sağladığına da dikkat çekiyor.
Kramer ve meslektaşları, Belarus´taki 31 hastane ve klinikte çocuklar üzerinde yaptıkları araştırmada denek annelerin yarısından bebekleri yalnızca emzirmelerini istedi. Bu, araştırmacılara, çocuğun bilişsel gelişiminde emzirmenin etkisini ölçme imkanı tanıdı. Bu araştırma sırasında annelerin zeka seviyeleri ya da bebekle olan bağları gibi faktörler dikkate alınmadı.
Daha sonra bu çocukların bilişsel kabiliyetleri, çocukların doktorları ve öğretmenleri tarafından yapılan zeka testleriyle ölçüldü. Testler sonucunda yalnızca emzirilen çocuklardaki ölçümler önemli derecede
yüksek çıktı.
Emzirmenin beyin gelişiminde ve zeka üzerindeki etkisinin, çok sık tartışılan bir konu olduğunu hatırlatan doktor Kramer, birçok araştırmanın bir gruba dayandırılırken, bu araştırmanın rastgele bir
şekilde yapılmasından dolayı emzirme ile zeka arasında bir sonuç ortaya çıkardığını ifade etti.
BBC´ye göre Kramer ayrıca, emzirmenin gözlemlenmiş bilişsel faydalarının, anne sütündeki bazı maddelere mi, yoksa emzirme sırasındaki fiziksel ve sosyal etkileşime mi bağlı olduğuna henüz açıklık getirilmediğine dikkat çekti.
|
|
| :: Aynı Kategorideki En Son Haberler |
|
|
Sıkı Bir Yaza.. |
 |
Bu hareketlerle, istediğimiz bikiniyi korkusuzca giyebileceğiz!
Kadınların %80´i selülit problemi yaşıyor. Şimdi onlara savaş açmanın tam zamanı!
Hedefimiz yağ hücrelerini küçültüp, bağ dokusunu güçlendirerek, 4 haftada.. |
|
|
Zayıflatan En İyi.. |
 |
İşte uzmanlara göre dünyada en sağlıklı kilo verdiren 10 diyet programı ve püf noktaları...
Glisemik endeks diyeti
• Karbonhidrat tüketimine dikkat ederek, kan şekerini sabit tutmayı hedefler... |
|
|
Kilo Almayacaksınız |
 |
Fazla kilolarınızdan sonsuza dek kurtulmaya ne dersiniz?
Avrupa ve Amerika´da büyük ses getiren Planer Şok Tedavi Yöntemi´yle kadınlar karınlarından erkekler de göbeklerinden kurtulacak. Nanoteknoloji destekli yöntem.. |
|
|
Kireçlenmeye Birebir |
 |
Uzun süre emzirme kireçlenmeyle savaşıyor...
İsveç’te yapılan bir araştırma, bebeklerini bir yıldan daha uzun bir süre emziren kadınlarda romatizmal kireçlenme (romatoit artrit) riskinin yarı yarıya azaldığını.. |
|
|
Ayakkabı Seçiminde 7.. |
 |
Ayakkabılar kişisel stiliniz, zevkleriniz hakkında çok şey anlatır.
"Abartıldığı gibi 3000 değil sadece 1600 çiftim var" sözleriyle tarihe geçen İmelda Marcus ve birçok kadının ortak tutkusu..... |
|
|
Tatlı Tutkunuzu Yenmenin.. |
 |
Tatlı birşey görünce yememek için kendinize hakim olmakta zorlanıyorsanız bu önerilere kulak verin
Tatlı tutkusu hem sizi hem de metabolizmanızı yorar. Tipinizi, şeklinizi bozar, canınızı sıkar... |
|
|
Kızsal Sorun: Bekaret.. |
 |
Yanlış inançlar, her genç kızın başına dert açabilecek sorunlar...
Kızlık zarının simgesi, Roma Tanrıları´ndan yadigar... Yanlış inançlar ise her genç kızın başına dert açabilecek sorunlar.
Kızlık.. |
|
|
Ah Şu Erkekler.. |
 |
Erkeklerin ev kadınlarıne en çok verdiği zarar berlilendi.
Michigan Üniversitesi Sosyal Araştırmalar Enstitüsü’nün araştırmasına göre erkekler, eşlerinin ev işinin her hafta 7 saat artmasına neden oluyor.
Araştırmayı.. |
|
|
|