| |
Kanadalı bilim adamları, kalp ve damar hastalıkları başta olmak üzere birçok hastalığa neden olduğu öne sürülen tereyağının kalp krizi riskini ve kolesterolü düşürdüğünü, şeker hastalığı ve obeziteyi tedaviye yardımcı olduğunu ortaya çıkardı.
Yeni bir araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, tereyağı ve sığır eti kalp krizi riskini ve kolesterolü düşürüyor, şeker hastalığı ve obeziteyi tedaviye yardımcı oluyor.
Alberta Üniversitesi profesörü Spencer Proctor ve asistanı Flora Wang tarafından yapılan araştırma sırasında, 16 hafta boyunca deney farelerine tereyağı ve inek etinde bolca bulunan vaksenik asit bakımından zenginleştirilmiş diyet uygulandı.
Vaksenik asidin vücutta kolesterol başta olmak üzere birçok rahatsızlığa sebep olan şilomikronların oluşmasını yavaşlattığı gözlemlenirken, deney sonunda kötü kolesterol olarak bilinen LDL başta olmak üzere, toplam kolesterol ve trigliseritte düşüş görüldü.
Flora Wang, "Tereyağı, sığır eti ve türevlerinde vaksenik asid oranı en az yüzde 70'tir. Araştırmanın bizi en çok sevindiren sonuçlarından biri, metabolizmada birçok hasara sebep olan şilomikronların oluşmasının bu yolla yavaşlatılabileceği olmuştur. Bugüne kadar zararlı etkilerinden korktuğumuz doğal yağlar, aslında sağlığımız için son derece faydalı.
Tereyağı ve sığır etinin kalp krizi riskini düşürmesi, şeker hastalığı ve obezite tedavisine yardımcı olması ve kolestrole iyi gelmesi, artık bir realite" diye konuştu.
Bu arada, doktora öğrencisi olan Flora Wang, araştırma sonuçlarını sunduğu, Alberta'da düzenlenen "Uluslararası Şilomikronların Zararları Sempozyumu"nda "genç araştırmacı" ödülünü aldı.
|
|
| :: Aynı Kategorideki En Son Haberler |
|
|
İnternet Her Yerde |
 |
Yeni geliştirilen 'USB Stick' ile artık her yerden internete bağlanılabilecek.
Vodafone'dan yapılan yazılı açıklamada, Temmuz itibariyle başlayan kampanya kapsamında, "Hesaplı İnternet Paketleri" arasından 1 GB'lık paketi.. |
|
|
Yeni Windows 2010'da |
 |
Microsoft'un bir sonraki işletim sistemi Windows 7, 2010'un Ocak ayında piyasaya sürülecek.
Veghte'nin Microsoft'un kurumsal müşterilerine yolladığı mektuptan yapılan alıntı ise şöyle: "Bizim planımız Windows 7'yi.. |
|
|
Telekom'dan E-Öğrenme Projesi |
 |
Türk Telekom, Türk Telekom Akademi Eğitim Portalı'nı hayata geçirdi. e-Öğrenme Projesi kapsamında Türk Telekom, bağlı ortaklıklar ve bayilerinde çalışan, ilk etapta 30 bin kişi, bilişim.. |
|
|
"Battlefield: Bad Company".. |
 |
Bir Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) stüdyosu olan EA Digital Illusions CE AB (DICE) merakla beklenen oyunları Battlefield: Bad Company'nin Türkiye'de satışına başlandı.
Oyun Kuzey Amerika’da.. |
|
|
Sega Ve THQ´nün.. |
 |
Sega ve THQ yeni yıla damgasını vuracak oyunları Portekiz´deki kullanıcılardan tam not aldı.
Sega ve oyun dünyası için çok önemli bir yere sahip olan ve Gearbox.. |
|
|
Karşıyaka’nın Web’i Yenilendi |
 |
Karşıyaka Belediyesi internet sayfasını yenileyerek daha geniş kapsamlı hizmet vermeye başladı.
www.karsiyaka.bel.tr adresinden sayfaya ulaşan internet kullanıcıları artık daha aktif, tasarımı ile daha kapsamlı bir.. |
|
|
Güneş Sistemi Dairesel.. |
 |
Güneş sisteminin bilindiği gibi bir daire şekilde olmadığı, kocaman bir el içeri doğru itmiş gibi kenarında girinti bulunduğu ortaya çıktı.
Nature dergisinde yayımlanan araştırmalara göre,.. |
|
|
Armageddon Gerçek Oluyor |
 |
ABD Temsilciler Meclisi NASA’ya 2029 yılında dünyayı vurma ihtimali olan Apophis göktaşı için talimat verdi.
Göktaşının dünyaya çarpma olasılığı hesaplanacak gerekirse yok edilmesi için Armageddon.. |
|
|
|