Yeşil çay kafein ve sıcak suyun yapamadığını yapıyor...
Günde bir bardak yeşil çayın damarları hızla açarak kalp sağlığına önemli katkıda bulunduğu bildirildi. Yapılan yeni bir araştırmaya göre, bir bardak yeşil çay 30 dakika içinde omuzlardan bileklere giden damarları yüzde 4 oranında genişleterek, kanın pıhtılaşma riskini azaltıyor.
Akina Tıp Okulu kardiyoloji bölümünden Dr. Nicholas Aleksopulos ve ekibi, omuzdan bileğe uzanan, vücuttaki kan akışının iyi bir göstergesi olan brakiyal (koldaki) damarların, bazı sıvılar alındığındaki durumunu ultrasonla inceledi.
PIHTILAŞMAYI ÖNLÜYOR
Bir grup sağlıklı deneğe yeşil çay, kafein ve sıcak su verildi. Her bir sıvıyı aldıktan sonra deneklerin brakiyal damarlarının durumuna bakıldı. Araştırmacılar, deneklerin yeşil çay içmelerinden 30 dakika sonra damarların yüzde 4 oranında genişlediğini, kafein ve sıcak suyun bu etkiyi göstermediğini saptadı.
Not: Fotoğrafların büyük halini görmek için lütfen mouse'nuzu fotoğrafın üzerinde tutunuz..
Kanser hastalarının yüzde 60'ında başvurulan radyoterapi (ışın) yöntemine aşırı duyarlılık gösteren hastalar, artık tedavi öncesinde yapılacak kan testiyle belirlenebilecek.
Böylece, hasta için uygun tedavi yöntemine..
Türk Müziğini Araştırma ve Tanıtma Grubu´nun Kurucusu Yrd. Doç. Dr. Rahmi Oruç Güvenç, Türk müziğinin ağır ağrılı hastalarda stres hormonunu yüzde 40 oranında düşürdüğünü belirtti...
Sağlık Bakanlığı doktorlarla ilgili devrim gibi kanun taslağı hazırladı. Bundan böyle kasıtlı olarak hastasının ölümüne, geçici veya sürekli sakat kalmasına sebep olan doktorlar ömür boyu..
Doktorlar, küçük çocuklara hamster ve kertenkele gibi egzotik hayvanlar alınmaması uyarısında bulundu.
Amerikan Pediatri Akademisi için hazırlanan raporda, evde egzotik hayvan beslemenin yaygınlaştığına dikkat çekildi, ancak..
Komünist Parti´nin yayın organı Halkın Gazetesi´ndeki haberde, melamin karışmış süt ürünleriyle ilgili skandalın yankılarının dünya çapında yakından izlendiği bir dönemde, Çin´deki kalite kontrolden sorumlu dairenin..
Sağlık verdiği iddia edilen bitki çaylarında büyük tehlike...
Vücut direncinin düştüğü kış aylarında kullanımı artan bitki çaylarının, bayat olması ya da bilinçli tüketilmemesi halinde sağlığa zarar..
Sigarayı bırakmanın irade ve kişilikle alakalı olmadığı öne sürüldü.
Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Sigara Bırakma Polikliniği Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Pınar Pazarlı, Haziran 2006’da SAÜ bünyesinde kurulan..
Sol ellerini kullananların sol kulaklarının daha iyi işittiği, daha iyi işiten sol kulağın da matematiksel başarıyı olumlu etkilediği bildirildi.
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Ana..