İsveç Tıp Fakültesi´nin yaptığı bir araştırmaya göre, düzenli yemek yemeyen kişilerde metabolik sendrom olarak bilinen insülin direnci gelişimi riskinin daha yüksek olduğu ortaya çıktı.
Metabolik sendromu olan kişilerde kalp damar rahatsızlıkları ve şeker hastalıklarının sıklıkla görüldüğü belirtildi.
Elma tipi şişmanlık, hipertansiyon, kanda aşırı yağlanma, glikozu tolere edememe ve şeker metabolizması bozukluğu, metabolik sendromun oluşumunda önemli rol oynuyor.
Kilo fazlalığı ve bel çevresi kalınlığı fazla olan kişilerde görülen metabolik sendromun kalp hastalığı, yüksek tansiyon ve şeker hastalığının da habercisi olarak biliniyor.
Bilim adamları içeriği ne olursa olsun sık yenilen öğünlerin metabolik sendromun oluşumunda etkili olduğunu belirtti.
40 binin üzerinde 60 yaşındaki adam ve kadınlarla tıbbi muayeneler eşliğinde yapılan araştırmalar sonucunda düzensiz yemek yemenin metabolik sendroma yol açabileceği ortaya çıktı.
Nadiren 3 öğün yediğini söyleyen katılımcıların genelinin düzenli yemek yiyen katılımcılara oranla daha kalın belli olduğu ve lipid mekanizmasında bozukluk olduğu görüldü.
Metabolik sendromu olan kişilerin ayrıca Metabolik sendromun ortaya çıkmasının altında yatan insülin direnci belirtileri gösterdiği belirtildi.
Bilim adamları bu durumun diyet programlarıyla hastalığın önlenip tedavi edilebileceğini açıkladı.
Araştırmayı yürüten Profesör Mai-Lis Hellenius, "Diyet programı tamamen ne yemeniz gerektiğiyle ilgili ancak araştırma yemek yeme yollarının sağlığımız için ne kadar önemli olduğunu gösterdi" dedi.
Not: Fotoğrafların büyük halini görmek için lütfen mouse'nuzu fotoğrafın üzerinde tutunuz..
Dünya genelinde her 100 bin hastanın 2´sinde görülen yemek borusu kanserine yakalanan hastaların yaşama şansının çok az olduğunu ifade eden Dr. İç Hastalıklar Uzmanı Dr...
İsrailli bir doktor, bağırsak kanserini ağrısız ve son derece ucuz bir kan testiyle tespit eden basit bir erken tanı yöntemi geliştirdi.
Tel Aviv Üniversitesi Sackler..
Malatya İnönü Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Yunus Önal, acı kayısı çekirdeğindeki kanser önleyici madde olarak bilinen Amigdalin veya Vitamin B17 adlı maddenin Malatya'da..
Sakarya Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kardiyoloji Uzman Doktoru Mustafa Erkul, son günlerde yaşanan ekonomik krizin sağlığı tehdit ettiğini belirterek, özellikle kalp krizine neden olduğunu söyledi...
Yeşil alanları ilaçlayarak zehirleyip, yok ediyoruz... Kimyasallardan yavaş yavaş vazgeçmeliyiz!
Türkiye’deki en büyük hatalardan birinin tarım ilaçlarının kontrolsüz bir şekilde kullanılması olduğunu belirten Prof. Dr...
18 kilo sınır
Amerikalı bilim insanlarının 40 binden fazla kadın ve bebekleri üzerinde yaptığı araştırma, hamilelikleri sırasında 18 kilogramın üstünde kilo alan kadınların bebeklerinin şişman..
Hipertansiyon hastalarına iyi bir haber var! Araştırmalar, çikolatanın hipertansiyona iyi geldiğini ortaya koyuyor.
Ancak siyah çikolata olması ve tüketirken aşırıya kaçılmaması şartıyla. Hatta fındık ve fıstıklı..
Dünyanın en çok zeytinyağı üreten ülkelerinden biri olmamıza rağmen zeytinyağı yemiyoruz. Oysa bu yağı diğerlerinden ayıran çok önemli şeyler var.
Zeytinyağı doymuş yağlar gibi kötü..