Sol ellerini kullananların sol kulaklarının daha iyi işittiği, daha iyi işiten sol kulağın da matematiksel başarıyı olumlu etkilediği bildirildi.
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Şenol Dane, ''Üniversite Matematik Bölümü Öğrencilerinden İşitme Süresi ve Göz Kayma Derecesi ile Non-Verbal Zeka Arasındaki İlişki'' konulu çalışmayı Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri Yrd. Doç. Dr. Çetin Doğar ve Yrd. Doç. Dr. Arif Dane ile gerçekleştirdiklerini söyledi.
Prof. Dr. Dane, Matematik bölümünden öğrenciler üzerinde yapılan araştırmada, sol kulak işitme sürecinin solaklarda sağ ellerini kullananlara göre anlamlı derecede yüksek olduğunu belirlediklerini belirterek, ''Araştırmada sol kulak işitme süresi artıkça zeka puanının arttığını ortaya koyduk'' dedi.
Yapılan çalışma ile matematiksel başarıda sol kulağın işitmesinin sağ kulaktan daha önemli olduğunu kaydeden Dane, ''Sol elini kullananların sol kulakları, sağ elini kullananların sağ kulakları daha iyi işittiğini belirledik. Ayrıca sol kulak işitme süresi arttıkça matematiksel zekanın arttığını ortaya çıkardık. Bu sonuçların ışığında işitmenin hatta özellikle sol kulak işitmesinin matematiksel başarı açısından önemli olduğunu söylenebilir''dedi.
Not: Fotoğrafların büyük halini görmek için lütfen mouse'nuzu fotoğrafın üzerinde tutunuz..
Malatya İnönü Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Yunus Önal, acı kayısı çekirdeğindeki kanser önleyici madde olarak bilinen Amigdalin veya Vitamin B17 adlı maddenin Malatya'da..
Sakarya Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kardiyoloji Uzman Doktoru Mustafa Erkul, son günlerde yaşanan ekonomik krizin sağlığı tehdit ettiğini belirterek, özellikle kalp krizine neden olduğunu söyledi...
Yeşil alanları ilaçlayarak zehirleyip, yok ediyoruz... Kimyasallardan yavaş yavaş vazgeçmeliyiz!
Türkiye’deki en büyük hatalardan birinin tarım ilaçlarının kontrolsüz bir şekilde kullanılması olduğunu belirten Prof. Dr...
18 kilo sınır
Amerikalı bilim insanlarının 40 binden fazla kadın ve bebekleri üzerinde yaptığı araştırma, hamilelikleri sırasında 18 kilogramın üstünde kilo alan kadınların bebeklerinin şişman..
Hipertansiyon hastalarına iyi bir haber var! Araştırmalar, çikolatanın hipertansiyona iyi geldiğini ortaya koyuyor.
Ancak siyah çikolata olması ve tüketirken aşırıya kaçılmaması şartıyla. Hatta fındık ve fıstıklı..
Dünyanın en çok zeytinyağı üreten ülkelerinden biri olmamıza rağmen zeytinyağı yemiyoruz. Oysa bu yağı diğerlerinden ayıran çok önemli şeyler var.
Zeytinyağı doymuş yağlar gibi kötü..
ABD’de yapılan bir araştırmada, aspirin ve steroid olmayan anti enflamatuar ilaçlar kullanan erkeklerde PSA (prostat spesifik antijen) düzeyinin düşük olduğu ortaya çıktı. Vanderbilt Üniversitesi’nden araştırmacılar,..
Prof.Dr. Ahmet Rasim Küçükusta, halk arasında kronik bronşit ve amfizem diye bilinen KOAH’ın, dünyada 600 milyon insanda rastlanan hastalık olduğunu Türkiye’de de 4 milyon KOAH’lı..